topbella

fredag 5 augusti 2011

Snart semester!

Sen jag blogga sist har dagarna gått sin stilla lunk.

Jag har haft 2 möten till,varav det sista var i torsdags förra veckan.Vi är nu klara och jag vet hon gått vidare så nu är det bara att vänta.
Jag har lagt ner MASSOR av tid på detta,minst 30 timmar,på att det ska bli korrekt och bra.Jag har gjort mitt yttersta och det har kostat mej sömnlösa nätter i mängder denna sommar.
Jag vet dock att jag gjort allt jag kunnat och får vara nöjd med det.

Förra veckan var jag oxå hos frissan och lade nya slingor.Och snyggt blev det.Jag har nu den snyggaste blonda hårfärg man kan ha.Tycker jag.ÄLSKAR blont hår o så e det bara!Och som jag längtat efter att ha det precis så som det är just nu!Denna ggr klippte jag inte det för det var lagom i längd.
Och när jag satt där kom stora dottern in med lilla dottern,och går fram och ger mej en PRESENT!!!En inslagen i fint papper och snören!
Jag blev helt chockad!När jag fråga varför jag fick den sa hon bara att jo hon tyckte det!
Det har aldrig hänt förr så jag blev ju jätteglad!Innanför pappret döljde sej detta;
SLASH självbiografi.Jag är ju stort fan av denna underbara gitarrist.Även om jag har mycket svårt fokusera och läsa böcker numera så var det en uppskattad gåva :)
---------------------------------------------------------------------------------------------

Det visa sej att ekonomin INTE tillät en hel vecka i ullared trots allt :(

Däremot så har jag prioriterat nu så både Linneá får göra nåt riktigt roligt på  lovet,och även stora dottern som varit megaduktig och jobbat LÅNGA dagar och halva nätter hela sommaren.

Så vi behöll 3 dagar av stugveckan.Vi åker upp på söndag som planerat.Efter vi packat upp får vi ut och göra nåt skoj i omgivningarna.

På måndag åker vi vidare till Göteborg för en heldag på LISEBERG :) ,något vi alla ser fram mot!

Vi ska se till pressa oss in på LOTTA PÅ LISEBERG och vara med om det sista avsnittet för i år.Och just detta brinner Linneá extra mycket för.ERIC SAADE ska ju nämligen vara med,något även hennes mamma gillar!Även Thomas Ledin ska vara med och det vet ju alla ,att han innehar den mest älskade sommarlåten någonsin!Ska bli underbart roligt!

Under dagen blir det såklart karusellåking,och stora dottern har bestämt date med alla galningarna i HOTELL GASTEN.
Något hon får göra utan min medverkan!Jag har tagit turen där i en gång..och aldrig mer tack!!

Hoppas det blir en dag med bra väder även om kartorna INTE visar topp precis i nuläget.

På natten kör vi tillbaka till Ullareds camping för ytterligare en natt i stugan.

På tisdagen ska vi shoppa på GEKÅS.
På onsdagen checkar vi ut på FM och börjar turen hemåt.

Så jag har en del att göra fram till söndag.
Jag  har redan städat bilen invändigt.Det gjordes häromdagen och den såg ut som 7 svåra år så det var läge.
I går körde jag ner den till biltvätten och tvättade den för hand själv.
Den blev skumtvättad,spolad,vaxad och högglanspolerad och är nu jättefin.

Sist jag var  HBG var jag inom Biltema och handlade ett hjälpstart batteri.Det är nu uppladdat och ligger i bilen.Min säkerhet inför ett ev strejkande batteri under resan.

I morgon ska jag baka tekakor som vi ska ha med oss.Jag ska även göra en stor gryta pastasås och panera kotletter och steka.Och göra en äpplekaka.
Jag kommer nämligen  se till ha ett MINIMALT matkonto dagarna vi är iväg.Därför har jag sett till att planera för våra frukostar och middagar,så det bara behöver värmas.Pasta har jag köpt och packat ner i min "kökskasse" där jag nu lagt ner allt sånt jag behöver.Vi har ju minikök och kyl i stugan så det är toppenbra.

Att äta ute 3 personer under 3 dagar blir alldeles för kostsamt för oss.Men med lite planering och jobb innan så går det ju bra ändå.

Nu ska jag hålla natt
gonatt

Om mig

Min bilder
NettAnn
Sweden
Visa hela min profil