topbella

onsdag 20 juli 2011

Utflykt till TROPIKARIET

I går gjorde jag och barnen en utflykt till TROPIKARIET i HBG.Där fanns många intressanta och spännande djur,men även för min del djur som gjorde mej skräckslagen.

Tex när vi skulle gå genom regnskogsnatten och man hörde alla läten,kändes det olustigt för mej.
När en flygande hund svischade över mitt huvud samtidigt som dottern sa det fanns MASSOR AV ORMAR fick jag panik och sprang till utgången.

Detta var en obehaglig upplevelse ihop med SPINDLARNA.De få jag såg var mer än nog.Det var knappt jag ens våga mej nära burarna.Ren skräck.

Något som var betydligt trevligare,trivsammare & mitt favoritställe var korallrevet med hajjarna och fiskarna.Magisk stämning var där!

Här kommer lite bilder från vår dag.


KORALLREVET

REVHAJ



COOLASTE LEGUANEN

GUL SKORPION VARS GIFT DÖDAR PÅ 7 MINUTER!

SÖT APA


SÖT LEMUR

SUPERGIFTIG BOTTENFISK

TRUBBNOSKROKODIL

GABBONPUFFADDER SUPERGIFTIG ORM MED 5 CM HUGGTÄNDER!

LEKFULL LEMUR

PIRAJJOR

GULLIG APA

BOMULLSHUVUDTAMARIN

Om mig

Min bilder
NettAnn
Sweden
Visa hela min profil