topbella

fredag 12 augusti 2011

Dag Fyra - HEMFÄRD &JULSHOPPING!

Idag var det dax för hemfärd.Stugan skulle lämnas senast kl 11 och då skulle den vara städad.Men efter jag pratat med chefen på området ang den dåliga städningen vi anlände till så behövde vi inte städa noga.Så vi torkade ytorna,dammsög och städade badrummet.

Vädret var ISKALLT denna dag,det blåste fruktansvärt och man kunde tro det var höst.
Vi checkade ut och begav oss till GEKÅS återigen.Idag var det min tur att få kolla på det jag är intresserad av,nämligen heminredning.

MEN även skulle jag handla vinterjackan åt Linneá som jag kollade på dagen före.En puderrosa  med grå blommor och pälshätta.Jättefin!
Så på barnavdelningen denna dag blev det  inköpt;

1 vinterjacka 179 kr
1 par  leggings 39 kr
1 tshirt till leggingsen 29 kr
1 stickad lila randig klänning till leggings 69 kr

På damavdelningen hittade jag 2 st tröjor år mej själv på rea.En med lång ärm och blusaktig som är fin till leggings.
Bägge 2 för 75 kr.

Vi gick vidare till LEKSAKER där jag..JA faktiskt.. skulle handla julklappar!
Och det gjorde jag med.Nämligen;
1 elgitarr 29 kr
1 fiskespel 39 kr
1 göra armband set 39 kr
1 göra klocka set 8 kr
1 polis set med 2 "pickadollor! som Linneá är så galen i 25 kr

Allt detta är nu undanlagt inför kommande jul.

På hemavdelningen var det som komma till himlen!Massor av tokfina saker.
Jag  valde och vraka och i vagnen hamnade så småningom;

1 paket cupcakespislock 25 kr
10 paket servetter bla cupcakes 80 kr
2 små trätavlor med minnesvärda ord på 20 kr
2 glasburkar 35 kr
1 set grytlapp/vante 15 kr
2 paket muffinsformar 10 kr
1 frisörsax 8 kr
1 ögonbrynskniv 8 kr

Fyndade även några påsar med grillkrydda,bakpulver och vaniljsocker för 3 resp 7 kr påsen.
Passade på handla lite bröd,risifrutti och räkost samt dricka så vi kunde käka innan hemfärden.Och gränna polkagrisar som de hade för 6 kr styck.Köpte på oss ett litet lager av dessa.

Slutsumman idag blev 900 kronor.Och  nu har vi kläder & hushålls & hem saker för LÅNG tid framöver.Linneá är redo för hösten nu när skolan börjar nästa vecka och jag är glad för synnerhet mina söta cupcakes spislock!
Men även det faktum jag inte behöver lägga en krona på LÅNG tid framåt på varken dusch,tandkräm,hårschampoo, tvättmedel,sköljmedel och disksaker.

När vi betalt och kommit ut i blåsten handlade jag varsin frukt åt oss av en tjej som sålde färskt vid ett stånd.Köpte även majskolvar,som jag kokte i går och som smakade himmelskt!

Efter detta gick vi till bilen i P-huset,där vi käkade lite innan avfärd.
Märkligt nog  gick det väldigt snabbt köra hemåt.
Fast ett tag trodde jag en olycka hade hänt eftersom omkörsfilen var igenproppad.Tills jag upptäckte det var en LASTBIL som låg och körde vansinnesomkörningar av ANDRA lastbilar.När han för 4e ggr gjort detta och återigen nästan orsakat olycka på bakomvarande trafik,då MÅNGA bilar på rad fick panikbromsa,så beslöt jag mej för ringa polisen.Då var vi på väg uppför hallandsbacken och då gör han IGEN en sådan här omkörning,så det sluta med  jag fick köra i 2ans växel..på en motorväg!

Polisen tog mot min anmälan och skulle skicka en patrull att kolla den utlands reggade lastbil.Chaffisen var nog stressad o trött,men vem vet..kanske satt han o pimpla öl el nåt.Trafikfarlig och vårdslös var han i vilket fall som helst.
Jag hoppas de fick tag på honom för en kontroll.

Vi var hemma vid 18 tiden.Körde in på gården och fick packat upp allt.Efter det körde jag stora dottern till tåget och själva stängde vi dörren om oss ca 20.00.
Då var jag fruktansvärt trött och mådde inte alls bra.

Men det var bara att börja packa upp,sätta på tvätt,duscha.. osv.
Det var skönt vara hemma igen,att få sova i sin egen säng och duscha i egen dusch.

Resa roadtrip är skoj.Jag är STOLT över mej sjäv som kört 50 mil och som hittat rätt utan problem,även i Göteborg och framför allt hittade UT från Göteborg igen och tillbax till stugan.

Bilen har varit perfekt,utan några bekymmer.
Innan vi körde tankade jag full tank på 40 liter,När jag parkera i garaget så stod mätaren på strax under 20 liter.Det innebär jag använt ca 24 liter  bensin till 50 mil,vilket är rätt så fantastiskt och smått otroligt.Jag undrar om det finns någon mer bensinsnål bil än min!

stugan
stugområdet





slalombacken


Gekås




Om mig

Min bilder
NettAnn
Sweden
Visa hela min profil