topbella

söndag 19 juni 2011

Utslagen Söndag efter Trevlig Lördag

Igår var Linneá bjuden på 6-års kalas inne på BUSFABRIKEN i Helsingborg.

Vi var uppe tidigt och fixade oss & körde i tid,ÄNDÅ kom vi 10 minuter försent eftersom det var ett sånt hemskt regnoväder på motorvägen in så hela vägen låg under vatten nästan.Det var jätteobehagligt att köra i så jag fick dämpa farten rejält.

Men in kom vi,och jag fick släppt av henne i rätta kalasrummet ,nämligen DISCORUMMET.

Efter jag gjort så åkte jag hem till mamma för att hämta upp stora dottern.
Vi körde sen till JYSK där jag skulle ha nya rullgardiner till mitt sovrum.Denna veckan hade de jättebra reapris på mörkläggnings som jag var ute efter.Istället för ordinariepris på 349 kr styck,betalde jag 175 kr styck.

Blev vita (såklart) med mönster av cirklar i och silvrig baksida för utesluta värme och ljus

Köpte även de mest ursöta mintgröna lyktor i trä med glashållare för värmeljus och handtag.De hade bara 2 kvar i den färgen så jag köpte dom,Oxå på rea.Kommer bli jättefina var man än ställer dom.

När vi var klara där,körde vi och handlade till mormor.El dottern då gjorde det,jag körde och tankade.Direkt hem och lämna av matvarorna och sen vidare till busfabriken igen.
Kalaset på 2,5 timme sluta kl 16.
Vi kom alldeles lagom i tid till finalen och sen tacka vi för fint kalas och åkte vidare till IKEA där jag skulle STORHANDLA.

Har länge velat ha och behövt ett vitrinskåp i VR MEN jag är INTE villig betala flera tusen.Så upptäckte jag att den billiga bokhyllan BILLY som finns i tusen varianter kan man göra till vitrinskåp.

En sådan  här blev det men jag valde den smalare varianten.Det räcker till platsen  jag ska ha den.Dörren jag valde är den på bilden eftersom jag tänkt ha CD & DVD skivor nertill i skåpet.

Just nu ligger de nerpackade i mina rottingkorgar men de behövs snart till annat och att ha dessa skivor stående så man ser dom FINNS INTE hos mej.Det finns inget så fult tycker jag.

Ja, jag hitta mitt skåp och en del annat;
3 st fina förvaringsburkar till köket,ett nytt grytset om 3 och 2 avlånga innerkuddar som jag ska sy kuddfodral till OCH en härlig vit ryamatta till soffhörnan.

HAMPEN ryamatta


SLOM burkar
Handla lite småsaker med,trots det betalde jag inte mer än 1200 vid kassan för alltihop!           

Eftern en snabbfika utanför kassan återstod det roliga..nämligen att packa in ALLT detta in min LILLA opel...

Men jag hade mätt och det skulle få plats.

Lite orolig var jag ändå.

Skåpet vägde 36 kg och var över 2 meter långt.Dörren vägde inte så mycket men nästan lika lång,sen hade jag ju redan rullgardinerna i bilen redan.

MEN som min mamma brukar säga,jag är otrolig på att packa och jag får nog hålla med.

Jag fällde fram framsätet,tog av nackskyddet.Sen kasa vi in det tyngsta paketet,dörren ovanpå.Bak i bagaget fick jag ta bort hyllan och packade alla påsarna.Stängde dörrarna och kolla så inget tog i några fönster och det gjorde det inte.

Sen fick den stora dottern baxa in sej i baksätet,o Linnéa i sin stol.Och det var inget problem heller.MEN stora dottern satt som en kratta,jag vet inte hur men när jag såg henne så nästan dog jag av skratt.Jisses jag skratta så jag inte kunde andas.

Jag fick dra ut mattan som blockerade henne och sen fick de ha den över sina knän istället.

Sen kunde vi köra.Häpnadsväckande hur mycket saker jag kan få in i min lilla bil.

Kvällen tillbringade vi hos mormor.Dotterns nya vän/pojkvän(?) kom oxå dit.En trevlig kille.

Vi körde hemåt vid halv 10 tiden,i värsta regnet då med.

Var hemma vid halv 11.Efter jag burit upp kassarna och det viktigaste,parkerat och låst garaget var kl 23.

Kom hem till jävla oväsen hos grannarna,deras jävla fester går mej på nerverna!Herrgud dom e snart 50 år gamla men håller på som 14isar.

Blev jävligt irriterad för jag var jättetrött och då tvingas lyssna på deras vassa klackar som hamrar i golven,gapande,smällande och dylikt var inget roligt alls.

Blev dusch av Linneá och säng för henne,sen blev det kväll för mej.

Satte mej på nervarvning efter jag packat upp och såg en gammal bra film på datorn.Sen ramla jag säng.

Vi sov LÄNGE i dag,jag hade lätt kunnat sova nu med för jag har så satans ont i kroppen så det finns bara inte.

Men måste försöka göra lite dagligt jobb,kanske gå ner och ta hem mattan och rullgardinerna,det andra orkar jag inte idag & dessutom måste jag nog fråga någon om hjälp att bära upp.

Att köra in på gården är ju ett helt företag numera för vi har ju inte bara bommen numera utan även ett staket som måste vikas upp.Så att bära från garaget går fortare..om man har hjälp dvs.

Linneá slog visst sej i ena rutschkanan i går på busfabriken så hennes axel och nacke gör ont.Hon hade visst åkt i en som var för brant för hon skulle klara av det och hade slagit sej på vägen ner.

Så idag blir det lugnt.Imorgon är det dagis.Har sommartider nu på 15 timmar i veckan.Jag har valt att ha månd-ons-fre på 5 timmar per dag.

Stora dottern har jobbat en vecka nu,från imorgon ändras hennes schema och hon ska gå själv.Vissa dagar börjar hon kl 13 och slutar inte förren kl 23....
Rätt många såna dagar faktiskt ,plus hela midsommarhelgen...

Men det går bra för henne,de har sagt hon är duktig & snabb och det är ju roligt.
Och skönt för henne ha något att göra under sommaren,samt hon får ju bra betalt.

Nä nu ska jag fixa lite här hemma,blir snigeltakt idag....

Om mig

Min bilder
NettAnn
Sweden
Visa hela min profil