topbella

tisdag 21 juni 2011

%%!!&// SKITDAG

Ja,denna dagen har nog varit den värsta jag varit med om på bra länge.Jag fattar INTE hur så pass många kassa saker kan hända mej på EN ENDA DAG!

Det började redan kl 9 i morse.Som vanligt gick vi till dagis.Jag skulle ju börja med min sommartid mån-ons-fred MEN dagis var STÄNGT & LÅST!

Jaha..OK...där stod vi och fattade inget alls.Till slut öppna fröken dörren.Ja då var det stängt pga av internarbete för avdelningen.Eftersom vi inte varit där sen i onsdags så visste vi inte detta.

Ja ja, bara gå hem igen då,men jag passade på att låna deras kärra för jag tänkte ta tillfället i akt och ta hem mina möbelpaket från bilen.

Vi trotsa regnet och gick ut till garaget och började dra fram vitrinskåps paketet.Då händer det som INTE får hända.Hela paketet,som väger 36 kg,GLIDER ur mina händer och ner i marken i en dyngpöl.Det tar bara en sekund innan vattnet ätit upp lådans papp och ut VÄLLER det vitrinskåpsdelar.PANG PANG PANG...

Jag fick totalt hysteri!Alla kanterna hade fått sej rejäla smällar och det var nära jag börja gråta!

Jag förbannade det faktum att vissa ringer på min dörr jämt och ska låna saker och det får dom,men den ENDA ggr jag själv ringt på deras dörr och bett om hjälp så fick jag en HÖG av ursäkter,så jag svor över det faktum att jag aldrig har någon som kan hjälpa mej att bära när det behövs.För jag frågar om hjälp en ggr, thats it,får jag bara undanflykter då får det vara.

Nu fick jag kämpa som ett djur för att få upp delarna och in med dom i bilen.Sen var  det bara att springa.Jag orkade ta en sidodel i taget så det blev 2 vändor,en vända med rullgardinerna,sen packa jag småhyllorna och ryamattan på kärran och tog upp och till sist vitrindörren och bakdelen till skåpet på kärran.

Så det kom hem till slut,men såg för jävligt ut.Det är INTE kul när man handlar nytt som går sönder innan man ens fått hem det.

Innan jag lämna tillbax kärran gick vi 2 varv i källaren med saker som skulle ner.

Kl var över 11 när vi var hemma och då hade jag fruktansvärd huvudvärk och var dyngblöt.

Efter vi ätit lite,gick vi faktiskt och sov middag.Linnea´var oxå trött.

I EM så var det då dax sätta ihop skåpet och minimera skadorna.Nu hade jag tur,för det mesta hade hamnat på de sidor som ändå skulle skruvas ihop.

Skåpet gick fort sätta ihop.Sen kom vi då till dörren.Inget problem ÄNDA tills jag skulle haka på den i gångjärnen.
Att jag inte fick ett totalt hjärnsläpp..jag fattar det inte.

Till sist fick jag ihop det.Plockat ihop soperna,dammsugt sågspån och tvättat mej och vi skulle köra upp till affären för handla kvällsmat.

Kom ner i garaget,Linnea´hoppar in,Jag sätter mej och vrider på nycklen.INGENTING händer..inte så mycket som ett klick...inte en pust hördes,inte en lampa lös.Bilen VAR OCH ÄR HELT DÖD.

Jag fick ett sammanbrott då där bakom ratten.Detta var bara för mycket.

Nu har jag haft så mycket problem med detta batteriet ,men nu har det hållt sej sen i vintras sen han ladda det uppe på macken.

Bilen fungera perfekt i lördags när jag hade den.Inga problem när jag  ställde in den i garaget.Så är den död i dag.Jag fattar DET BARA INTE!

Jag börjar tro det är generatorn och OM den måste bytas kan vi bara säga HEJDÅ ULLAREDSTUGAN...

Jag får fan en jävla brytning.Detta är bara för mycket!

Och min mobil  har kraschat så ringa dom i morgon kan jag INTE!

Och vi som skulle på marknad i morgon.Suck.

Nu måste jag upp tidigt och gå upp till macken så de får köra hit och kolla den.Var på macken i kväll för det var dit vi fick gå för handla lite dricka o mat.

När jag sa att jag trodde den blivit sån här av allt regn sa Tomas att de hoppades han INTE,för då borde jag sälja den.Hm...

Det låter inte bra.Ja, jag får ju avvakta tills i morgon,men just nu ska jag googla och se om jag kan hitta något billigare batteri o generator än vad autoshopen tar.

Sen är denna dagen slut.Ta i trä så fick jag både tvättat och dammsugat utan att de maskinerna exploderade eller dog för mej.....:/

Om mig

Min bilder
NettAnn
Sweden
Visa hela min profil