topbella

söndag 5 juni 2011

Oj vilken hektisk dag

I dag tog jag äntligen tag i UTERUMMET.Det har alltför länge fungerat som uppsamling av sånt jag inte ska ha,el som jag ska ha iväg till tippen.

Jag har även hållt till där ute när jag har packat alla DHL lådor med kläder som jag har ute till försäljning på TRADERA och SELLBUYTRADE samt alla TRADERA paket jag sänt iväg.

Så att där är smutsigt ute nu efter vintern och allt detta är en underdrift.

Jag som HATAR smuts får nästan panik av gå ut där!

MEN idag när Linneá gått ut för att leka, beslöt jag mej för att börja packa sopsäckar och sen ta fönstren.

5 säckar blev det och då har jag ändå en byrå och dammsugare som ska till tippen kvar där ute.

Sen åkte gardinerna ner och i tvätten och jag började tvätta fönster.I 42 c värme enligt min termometer där ute.Eftersom jag hade alla fönster öppna och sköt dom fram och tillbaka efterhand jag tvättade dom,så stod jag i solen i 4 timmar ca.Ovanpå detta så gassa solen ner genom mitt glastak.

Resultatet blev..precis som vanligt..att jag ikväll haft en släng av solsting.Huvudvärk och extrem törst.

I alla fall så när fönstren var klara ,dammsög jag alla skenor och sen tvättade jag dom samt  plåten innan jag band upp ett vindskydd i blåvitt som jag köpt på jysk.

Eg är det till för balkonger med öppna räcken men min plåt är så ful så jag ville dölja den med nåt.Redan förra året letade jag efter en sådan här,men då fanns inga att  få tag på.

Helt lätt att binda upp den var det inte.10 meter snöre och 6 meter tyg.Det skulle träs och spännas i balkongen där det gick samt i ringar i tyget.
Det tog skitlång tid och till sist tröttna jag.

Jag är nästan klar som tur är.Jag ska bara sätta upp 2 små hakar i varje vägg och fästa sidorna där ,sen ska det sträckas ordentligt och snörena som går både uppe och nere ska justeras.

Men det får bli imorgon ihop med gardinstrykning och uppsättning av dom.
Sen är det bara möblerna som ska tvättas av,dammsuga tegel och hörnor och golv.

Jag antar jag behöver 2 dagar till på mej för allt detta.Det tar ju så himla lång tid att göra såna jobbiga saker.

Efter jag var klar,störta jag in i duschen för svalka av mej.
Linneá kom hem strax efter och  efter hennes dusch var det middag.
Sen dök hon i säng och jag fick städat badrummet,satt på en maskin tvätt och dammsugat resten av huset.

NU är det kväll för mej.Det känns som jag med snart ramlar i säng.Jag är megatrött och kroppen värker som fasiken.För inte snacka om dagens solbränna jag fått.

När jag stod där ute och greja, hörde jag att det var någon slags fest i parken och hur musiken spela.Flera låtar kände jag igen på rytmen.
SEN hör  jag plötsligt ..och det var som flyttas tillbaka när jag var 15...en röst som sjunger;

"I NATT E HELA STADEN VÅR BARA FÖR EN KVÄLL BARA FÖR EN KVÄLL"- NOICE gamla låt.

Jag bara stannade upp i en rörelse och tänkte WHAT?????????

Det lät verkligen som den "nya" versionen av NOICE..och jag tänkte bara ..va fan? Är dom här o lirar? Hur har jag kunnat missa det?

Att jag skriver NYA NOICE  beror helt och hållet på att både Hasse och Freddie från original NOICE är döda (rip loved ones) sen några år.Oerhört tragiskt.Jag kommer aldrig komma över det faktumet,det gör ont i hjärtat varje gång jag tänker på deras öde.

Jag har en låda med bla alla Freddies brev till mej sparade,trumpinnar,utklipp från alla tidningar vi var med i,bilder,foto,autografer i hundratal,kläder och dagböcker från tiden som var.

Peo från gamla NOICE har numera andra bandmedlemmar och är ute på olika spelningar i landet,så jag trodde ju det var dom.

Jag antar det var nåt annat band.Jag HOPPAS det var ett annat band.Men det var UNDERBART höra den låten igen och att bara stå och
minnas allt roligt vi hade på den tiden och alla gånger vi träffade killarna i bandet.

Nu ska jag nog ta o gå o lägga mej.Natti!




                          minnen

Om mig

Min bilder
NettAnn
Sweden
Visa hela min profil