topbella

torsdag 26 maj 2011

Oförstående människor

Det är jorden full av.Personligen är jag SÅ TRÖTT på att HELA TIDEN behöva FÖRSVARA mej bara för jag råkar leva som multisjuk.


Idag hände det igen.


Efter att i går kväll blivit utsatt  för cigarettrök I MITT EGET HEM,där  hela köket STANK 4 gånger om,blev jag den sista gången sjuk i astma.


Det var ju väntat.Jag somnade tidigt pga av detta eftersom man blir VÄLDIGT TRÖTT efteråt.


Är man inte sjuk själv så kanske man inte förstår detta.Men vad JAG INTE FÖRSTÅR är att det HELA TIDEN är de människor som jobbar inom VÅRDEN som är de värsta på att döma!!!


Imorse vakna jag trött och med ömma lungor.Kände hur hela kroppen fightats mot denna rök.


Skrev på min FB att jag inte mådde ok idag och blev då UPPMANAD  ..ordagrant "att sluta gnälla o ge mej ut o få luft i rören!"


Att jag blev förbannad är bara  en underdrift!


Vem fan uppmanar en astma sjuk OCH pollenallergiker att ge sej ut o få luft i rören när man vet om personen är sjuk?När pollenhalterna ligger så höga som d gör,för inte prata om gräsnivån som är min VÄRSTA FIENDE JUST NU.


Att leva med dessa sjukdomar INNEBÄR EN DAGLIG AVVÄGNING av 
OM jag kan gå ut,HUR länge medecinen håller,pollenprognoser och VAR jag kan vistas.


Skog,ängar,djur-allt detta är uteslutet för mej.Djur eftersom jag ÄVEN är pälsdjursallergiker.En häst tex får mej sluta andas under minuten.


Detta är både allvarliga och svåra sjukdomar leva med,att människor med vårdyrken inte förstår detta får mej o undra om de inte valt fel yrke.Uppmanar de sina patienter till det samma?


Ja jag är ARG!


Jag har SEDAN LÄNGE valt bort såna här personer ur mitt liv,eftersom jag hört nog med dumheter och gliringar.Det är inget annat än vuxenmobbing.


Jag kommer ALDRIG bli frisk från det jag har.
Multisjuk för mej  innebär att jag lever med;


kroniskt smärtsyndrom
fibromyalgi
kronisk anemiker
allergier
nedsatt immunförsvar
IBS
greifs syndrom=farligaste &giftigast sortens giftstruma.Enbart genetisk.
samt
min ena arm som, efter min "nära döden" upplevelse förra året,när mitt järn låg nära 0 gränsen,blev angripen av min egen kropp.Min cellförnyelse avstannade pga av mitt blod och jag hade enbar turen slippa hjärtattack el andra organpåverkningar.
Men min arm råka ut för en  totalkollaps i muskler o fästen.Idag har jag ingen känsel i den förutom smärtan inuti som jag får rena smärtstillande sprutor för.Men om någon rör den känner jag inte det.


Allt detta MÅSTE JAG LEVA MED & HANTERA DAGLIGEN.


Jag tycker verkligen INTE jag förtjänar få kastat OKUNSKAP i ansiktet dessutom!!!!

Om mig

Min bilder
NettAnn
Sweden
Visa hela min profil