topbella

lördag 14 maj 2011

Fredag kväll....

...Och luften har gått ur mej helt.Det har varit en intensiv vecka  med långa dagar och en del jobbiga besked.

Säger bara en sak..F-kassan är INTE kloka.

Saker ändras radikalt för vår familj nu nästa månad och deras uträkningar är helt sjuka.
Bara för min dotter är 20 år nu,så räknas hon ej som barn till mej längre utan som en inneboende.Därmed sänker de utan att blinka mina bidrag.Och jag pratar INTE om lite pengar!

Naturligtvis har jag panik,för om det ska vara så måste hon flytta för vi ska ÖVERLEVA.I min ekonomi är varje krona helig.

Soc kan man tycka ska hjälpa då MEN då måste jag sälja min lägenhet jag bott i i 15 år och sätta mej i dyrare boende och även bilen måste säljas.Och då blir jag återigen isolerad pga av mina sjukdomar.
Den är den som gör jag kan ta mej ut och runt numera.

Hon får inte heller bidrag från dom eftersom dom anser JAG ska försörja henne tills hon blir 25 år.På deras info står att ungdomar under 25 INTE beviljas bidrag för boendekostnad ,varken hyra hemma el eget boende.

HELT SJUKT!!!

Jag kan ju inte försörja henne utan mina bidrags hjälp,så nu är frågan.Hur ska vi klara oss?

Under tiden så jublar hennes sk far.Han är lycklig nu eftersom hans sk ansvar upphör.

Ansvar kan man ju ifrågasätta..han har aldrig brytt sej ett skit om henne.

Och jag fick veta häromdagen att han bett henne dra åt....för lite sen då de hade haft ett praktgräl och där hon ÄNTLIGEN sa vad hon tyckte om honom.

ALLTSÅ PAPPOR SOM INTE BRYR SEJ OM SINA BARN ÄR SÅ JÄVLA LÅGT STÅENDE INDIVIDER SÅ JAG VILL KROSSA DOM MED FOTEN!!JAG HATAR  SÅNA PERSONER AV HELA MITT HJÄRTA!!!!

Nu har man svåra funderingar och grubbla på ihelgen.Usch alltså.

Övrigt i veckan är att bilen blev lagad i onsdags.Allt hade gått jättebra och dämparen passade perfekt.Han visade mej röret som  den andra killen monterat på och jag blev helchockad.INTE konstigt den lät som den gjorde!

Den här svetsningen var liksom TRÅCKLAD med mellanrum där man SÅG hålen där det sippra ut avgaser ..helt sjukt .Jag betalde 1000 kr för detta SKITJOBB!

Synd d var svart för annars hade han blivit reklamerad.STOR skam att lura av folk pengar på detta viset!

Återigen USCH!!!

Jag fick veta bakre dämparen oxå behöver bytas,och det är ju rätt självklart.2 svåra vintrar har slitit hårt på den,jag har sett rosten sprida sej.Och något jag INTE vill är att rosten får fäste på den nya dämparen nu.

Så nästa månad ska jag beställa en till från företaget jag handla av nu,så sätter dom på den till mej.Sen får jag hoppas det INTE är mer bekymmer med den!

Min hjärna kan inte ta till sej fler orosmoment nu känner jag.

I veckan beslöt jag även om SKOLBYTE för Linneá.

Jag har länge känt mej tveksam till låta henne börja på snygga..dels för jag INTE fått någon bra kontakt med hennes fröken..dels för i klassen är det 28 elever..och 22 av dom är pojkar...

Tack  MEN nej tack!!!

Sen en dag i veckan fick  jag starka rekommendationer om en LITEN skola utanför orten.Visserligen måste hon ta skolbuss MEN hellre det.

För denna skolan är lite gammaldags med fina utemiljöer.De är bara 70 elever,och MAX 16  elever i varje klass.Alla fröknar där känner alla barn.De har mycket utektiviteter,samt simskola ingår.
Att det är så  få elever anser jag är AVGÖRANDE för studiero och studieresultat.Fröken har tid  för var och en elev att förklara och visa.Den tiden finns inte i en klass med 28 elever.

Jag blev uppringd häromdagen av ena fröken där ute.Hon var SUPER trevlig och vi fick jättebra kontakt.Hon berätta massa intressant om deras skola.Och jag berätta om min "familj" på dagis,hur vi haft det genom åren.Och då sa hon att hon tyckte det lät som vi passa perfekt in i deras "familj" därute.Och idag fick jag medhåll av ena fröken på dagis,hon kände oxå så.

Denna skolan är föräldrakooperativ vilket innebär man som förälder hjälper till med saker man kan.En fredag varje termin  har man städkväll.
Men sånt stör inte mej,tvärtom trivs jag med sånt.

På tisdag ska jag köra dit ut för ett studiebesök och det ska bli jättespännande!!

Nä nu ska jag slappa lite och käka nåt gott..
natti

Om mig

Min bilder
NettAnn
Sweden
Visa hela min profil