topbella

måndag 9 maj 2011

Långsam helg

I fredags var jag ute hela EM fram till kvällen och sprang runt för dottern skulle lära sej cykla.
Något min kropp INTE blev så glad över.Värken kom som ett brev på posten på kvällen och när jag vaknade i lördags kunde jag INTE röra mina ben!

Efter mycket möda fick jag ut ena benet över sängkanten men det andra gick bara inte.Från höften snett ner över benet till knät stråla en enorm smärta.

Det tog mej över 1 timme att ta mej ur sängen.

Resten av dagen var hemsk.Jag fick hålla mej i varenda vägg,benet släpades efter när jag gick och jag kunde inte böja mej ner.

Även idag söndag har smärtan varit enorm,jag har dock varit lite mer rörlig.

Som detta inte räckte har jag dessutom blivit superförkyld.Halsont och nyser och snuva.Trodde först det var min allergi,men jag vet inte.Det kan ju vara det,att min medecin INTE funkar som den ska .

Det tråkiga är att man ska bli så straffad över en enkel vardaglig sak som lära sitt barn att cykla.Det känns inte som ett rättvist straff liksom.LITE ont hade jag räknat med men detta..det är fan inget roligt alls.

Jag börjar ju bli orolig över hur det kommer bli i framtiden,tänk om en dag man sitter i rullstol el måste ha käppar som en annan tant???

Nu vet jag inte när nästa ggr blir som jag ens KAN gå ut och SÄTTA mej på gårdens träbänkar,då även dom orsakar hög smärta på mej.

Fan så tråkigt liv man har när det är så.

En rolig sak är att nu har jag fått hem denna saken;
Detta är en MELLANDÄMPARE till min bil som jag beställt via nätet.Firman finns i gustavsberg och är SUPER!Kan helt klart rekommendera dom till bilägare som behöver reservdelar.

www.fixabildelar.se

I vår autoshop på orten kostar denna ljuddämparen 1980 kronor.Jag handlade den för 690 kronor!!Då ingår monteringsats OCH 24 mån garanti!

ALLT bara för inga mellanhänder varit inblandade,utan den kommer direkt från fabrik och jag fick själv ha jobbet o hämta ut den på schenker.

På onsdag är tid inbokad för reparation.Hade jag gjort detta DIREKT hade jag sparat tusen kronor som det nu känns som jag slängt i sjön tyvärr genom en  rep som inte ens höll 3 km...

Jag och fler med mej anser ju att NÅGON garanti bör man få när ett jobb inte håller ens så liten körsträcka,typ halva betalningen tillbaka,men sådant har jag ej fått,bara erbjuden rabatt på ny lagningskostnad och det är INGET jag vill ha.Jag betalde 1000 kr för en rep som från början skulle kostat mej 400 kr.När det då inte håller så tycker jag att man bör ha egen god vilja o i alla fall återbetala halva summan.När detta inte inträffade så vände jag mej till annan bilmek.

Och dit ska bilen på onsdag.Hoppas sen INGET mer är fel,för då blir jag galen.
Efter det är gjort ska den storstädas och tvättas så den är fit for fight inför sommarens bravader.

Nä nu ska jag försöka få lite sömn igen.
c u later

Om mig

Min bilder
NettAnn
Sweden
Visa hela min profil