topbella

lördag 16 juli 2011

Barnvakt och sofforna på plats

I torsdags var det dax för del 2 av mina möten.För att kunna diskutera i lugn och ro åkte stora dottern hit och var barnvakt under FM timmarna jag var iväg.Hon började inte jobba förren på EM.

Återigen blev det en mental trötthet för de är väldigt jobbiga dessa möten,men som det ser ut nu så kanske vi bara behöver ett möte till innan vi kan gå vidare.

I går var det dax för leverans av mina nya soffor,Tyvärr har jag inte fått sålt de andra 2.Jag har haft "förhandlingar" med några ,men alltså under 1500 går jag INTE för 2 helt oanvända nya soffor.Då kan de själva köpa nya då,jag bryr mej liksom inte.För SKÄNKER bort mina möbler gör jag fan inte,men tyvärr tycks folk tro man e villig till vad som helst bara man blir av med dom.Så är INTE fallet hos mej.
Så just nu står de på högkant i Linneás rum.

Leveransen i går var aviserad mellan 10-19,så stora dottern fick ytterligare en dag åka hit och vara här till kl 09.Inte så poppis eftersom det var hennes lediga dag.

Vi väntade..och väntade..och väntade..

Vid 12 snåret gick hon och Linnea´ut medan jag packade lite traderalådor och småfix.Var enormt trött eftersom jag inte fått ro att sova under natten,så det blev bara ca 30 minuters sömn allt som allt.

14.30 ringde så Jetpack och kl 15 var killen här och levererade.Och det var MÅNGA delar som skulle in.Och stora.
Men jag fick hjälp av en stark dotter som tur var.

När han kört och vi slängt i oss lite mat,var det bara sätta fart.
Då var kl ca 16.

Det var upppackning och högarna av förpackningsmaterial växte höga här.
Sen skulle delarna hakas ihop och möbeltyget träs på.Och bara det var ett helt företag innan vi såg vilket håll det skulle på.

Sen återstod det MINDRE roliga.Mina soffor består av fjäderkuddar i olika mått och tjocklekar,sammanlagt 12 stycken.
Dessa  skulle först kläs med ett dunskydd och sen möbelklädsel.Och det kan ju låta lätt..men någonstans på vägen blev ett underdrag fel så när vi stod med det sista och det inte passade ,var det bara att ta upp alla efterhand och kolla.Och vilken tid det tog.
Vi var helt genomsvettiga och trötta.

Ca kl 21 var vi klara.Då stack dottern mer med allt skräp medan jag fick börja dammsuga,och få dom på plats.
När kl var ca 22 var vi helt klara,så det tog ca 7 timmars intensivt jobb av oss.Då hade vi även burit undan de andra sofforna.

Hon har talat om för mej att om jag nu säljer dessa om 6 månader så kommer hon personligen att strypa mej...

Men det är nog ingen fara.Detta är kvalitetssoffor från MIO MÖBLER.Och de är helt underbara.När jag satte mej för prova så killade det i min mage av hur skön den var!
Och så här ser de ut!

Igår blev det en sen dusch,en nattamacka,lite relaxing innan jag själv stupade i säng.Jag tror jag somnade innan jag landat i sängen,efter varit vaken i ett dygn gott och väl.


Nu har jag lite ommöblering kvar för det ska bli perfekt,men det får jag om någon dag.

Idag orkar jag inte mycket.Jag har ont efter igår och är supertrött,så jag har bestämt bara göra det nödvändigaste idag.Som tvätt,disk,handling.


Något jag ska börja med nu,fast kroppen kämpar mot och helst vill sova.

Måste få något gott att äta idag,igår blev det väldigt provisoriskt mat intag.
Och sen ska jag unna mej lite helggodis ,som ska intas framför TVn i mina härliga nya soffor.

Om mig

Min bilder
NettAnn
Sweden
Visa hela min profil