topbella

fredag 13 juli 2012

Halva sommaren har gått,en liten uppdatering...


Men oj så kass jag blivit på att blogga då.Sist jag skrev var det födelsedag på gång och det var den 6 Juni,så över en månad sedan jag skrev  här.
Nu kommer  i alla fall en liten uppdatering om läget hos oss.


Dagen före Linneás födelsedag bjöd vi klassen på hembakta DORA muffins.
Något som blev uppskattat.
På onsdagen fyllde hon ju år och då körde vi oxå till BILTEMA för att prova ut hennes nya cykel.

Vi hittade det vi letade efter och beställde den färdigmonterad till veckan därpå.Jättefin röd cykel blev det.


Efteråt blev det kalas hos mormor.Det blev en SUPERTREVLIG dag!Min ena syster var där och stora dottern och jag fick även tillfället att ÄNTLIGEN träffa min UNDERBARA NYA VÄN Nina.

Nina är den som stöttat mej från det hon fick höra om min saneringsansökan tills allting var klart.I vått och torrt stod hon ut med mina upp och nergångar inför min oklara framtid.

Vi fikade och pratade i timmar alla och hade jättetrevligt.
Vi hade enbart önskat oss ekonomisk hjälp till cyklen och alla var så generösa så den summan och monteringen täcktes.Sen fick hon vackra rosor och lite småsaker syrran hittat på 10 kronors marknad,men som hon tyckte var roliga.Dottern gav henne ett fint TINGELING spel bla.


Det blev sen kväll innan vi var hemma,och en trött dag i skolan dagen efter.


ÅTERIGEN TACK till alla er på kalaset som gjorde cykelköpet möjligt!


Det trista  efteråt är att när vi var ute med den FÖRSTA gången,så fick vi låna en sån där bygel man har för hjälpa med balansen som jag kan hålla i..den skavde sånt hål på lacken så stången ser inte klok ut.Jätteledsen känner jag mej för det,men hoppas kunna hitta någon lackfärg och försöka täcka med.





På fredagen den 8 Juni var det skolavslutning.En fin sådan.Oxå en avslutning på eget funderade.Även om jag inte sa något då hade jag redan bestämt att till hösten ska vi byta skola.


FRAMFÖR allt eftersom det nästan är högpresterande föräldrar där så jag känner jag inte hör hemma där eftersom jag är sjuk och ORKAR inte hänga med i tempot man MÅSTE ha där när det gäller tex städningen eller saker man måste ta på sej att göra.

Då menar jag typ stuteriägare,hästtandläkare,poliser,kennelägare osv osv SAMT en del RELIGIÖSA vad jag förstått.Och jag KLARAR inte av sånt hyckleri som det är!Jag är ATEIST och vill inte lyssna på biblisk påhitte smörja!Så trots vi älskar fröken..som vi ändå inte ska ha till  hösten..så är beslutet fattat.


Avslutningen var väldigt fin och Linneá var supersöt.På em hemma så festade vi till det med en god smörgåstårta.

Efter någon vecka körde vi in och hämtade hem Linneás cykel.Hämtade mormor och körde upp till JYSK som hade REA.Hittade otroligt nog mörkläggande rullgardiner för 100 kr styck.de var 140 cm breda o hade kostat 399.
Snygga dessutom.Behövde ju till Linneás rum men hennes fönster har inte mått för standard så den här ena blev perfekt.Bara såga av en liten bit av stången.Den andra är till köket vars fönster mäter just 140 cm.

Passade även på att handla inne hos Willys då som ju ligger sidan om.Var även inom Ö&B där det blev lite drama då en tjej åkte fast ordentligt för snatteri framför ögonen på oss.Hon hade viss fyllt hela ryggsäcken...jisses jag som trodde hon var en turist.. när hon gick förbi mej....Sen kom vakten med henne i ett stadigt grepp vill jag lova.



Inför  övriga sommaren finns inga direkta planer.

Vi var på cirkus första veckan.En liten sådan men väldigt trevlig.Den innehöll både lindansare och knivkastare!



 

Sedan hände en del saker som inte var så roliga.Först kraschade vår TV jag fick i julklapp.SUCK.SEN efter en vecka så hårddiskkollapsade min dator....DET höll på göra mej galen!


Under en vecka försökte jag fixa till min stationära men alltså..den är ju 1000 år i dataår och saker jag behövde göra gjorde jag fortare med min nya SAMSUNG telefon än med den.Jag var ju klar INNAN den ens fattat -OJ ska jag koppla upp mej?


Så för 1,5 vecka sedan efter kollat upp priser och sådant,så körde jag till EXPERT och köpte mej en ny laptop.Denna gången blev det en HP.Känner mej rätt så klar med FUJITSU SIEMENS nu faktiskt.


Nu HOPPAS jag denna håller för kraven jag har.En underbar känsla är att den är inhandlad KONTANT..något som bevisar att jag följer stigen jag bestämt mej för att gå numera.


Jag är fortfarande TACKSAM varenda dag för miraklet som hände för mej och över att jag nu har ett liv med möjligheter till normala saker.Sånt som andra kunde göra var ju omöjligt för mej innan.Ok eftersom jag lever på existens minimum så är där ju inte mycket att ta av nu heller.Men nu KAN  jag planera och spara därefter.Innan gick inte nåt av det.Planera var ju hopplöst eftersom det aldrig fanns något att spara av.Inte när man har 300 till mat varje månad...


Senast i går kväll blev jag så medveten om VILKA summor jag betalde in varje månad.Linneá lekte brevbärare och ropade OJ en RÄKNING på 7000-1200-20000....


INGET KUL ALLS!Jag blev så illa påmind och berörd att till sist fick jag säga att brevbäraren faktiskt kommer med andra saker med,som reklam,min veckotidning osv....så tackolov ändrade hon inriktning på leken.Men det är ju småsaker  hela tiden som får en att minnas och må illa.Varenda gång jag hör TV reklamen över GE money banks lån...alltså jag vill bara kräka.

Tror aldrig jag kommer sluta känna så här.Och i så fall är det ju BRA!Det innebär att den ekonomiska rehabiliteringen som saneringen SKA vara verkligen fungerar!För jag har verkligen ändrat mitt sätt att tänka!


Nu är jag medveten om jag handlar något dyrare,att då blir det leva lite snålare fram tills nästa pension.Och det funkar BRA!INTE så kul,absolut inte..men ingen lider och vi har mat på bordet och tak över huvudet!ALLT annat kan vänta och FÅR vänta!Jag har INGA räkningar som ligger på hög i väntan på nästa pension.Nu vet jag att när pensionen kommer så har jag redan allt klart.Jag har samma summor i princip varje månad.Bara elen som varierar.Det är en LÄTTNAD veta att efter allt är betalt FINNS det kvar till mat och "nöje" el kläder tex.Eller om något större behövs inhandlas..eller tandläkaren.

Jag ÄLSKAR mitt nya liv!

För några veckor sedan var vi oxå på studiebesök på nya skolan.Allting är nytt och fint där,ingen wow faktor som vår skola nu MEN 5 minuter att gå dit,jag slipper detta eviga körande.Lärarna verkade vara bra.De flesta fanns på plats och jag hade givande samtal med både rektorn och informationschefen.Ansökan är nu gjord och inskickad så nu återstår att se om vi blir antagna.Det fanns inte många platser kvar när mötet var och sen kraschade min dator ju så jag kunde inte ansöka.

Vi mötte vår fröken där med,så hon förstod nog redan då...men i affären  häromdagen berättade jag för henne att vi sökt dit och hon blev ledsen.Och jag fick sååå dåligt samvete....Men jag vill prova hur det går här ett år.Flera av hennes vänner från dagis ska börja där och det känns bra.
I söndags tog vi all fall en heldagsutflykt och körde till Ängelholm.
Där gick vi  till hembygdsparken.Den dagen var första dagen i BALLONGTEATERNS teater om Pettsson och Findus och rävjakten.Så vi köpte biljetter dit.

Fast först gick vi på skattjakt!
Det gick sådär om jag ska va ärlig....
Men teatern var rolig och underhållande!




<><><><><><><><> <><><><><><><><> <><><><><><><><>
ÄLSKAR denna bilden!!!
När vi kollat klart gick vi till våffelfikat och köpte våfflor!MUMS!



Vädret var ju fantastiskt denna söndag så det var underbart att gå omkring där.Efter fikat gick vi till PYTTESKOGEN och hälsade på TROLLEN och även hälsade på djuren som är där.Bla en stilig dovhjort och en tjurig kackadua vid namn Rocky.

















Efteråt körde vi ner en stund till stranden.Tyvärr var sanden lite äcklig med CIGARETTFIMPAR o skit i..o de var ej rensat från sur tång...DÅLIG STIL KLITTERHUS!!!Så vi stannde vid  rampen.Men det var skönt ändå med lite havs vyer.Inte ofta det händer ju.





Vi var inte hemma förren rätt så sent.Men det gör ju inget,det är ju lov!

Denna vecka händer inte så mycket.Men nästa vecka ska vi åka till BAKKEN i danmark är det tänkt.

Allting hänger på vädrets makter.De är ju inte så där jätteroliga,varannan dag väder har vi.

Så nu är allt uppdaterat fram tills nästa gång jag skriver..kanske om en månad el så.....:)






















                                                                                                                                                                                

Om mig

Min bilder
NettAnn
Sweden
Visa hela min profil